Iaşi Outdoors

Iulie 6, 2013

Bate Toaca prima editie 2013

In sfarsit am ajuns sa povestesc si despre activitati mai recente, iar cea care a avut loc sambata trecuta este prima editie a concursului Bate Toaca. Despre concurs stiam inca din iarna si mai multi prieteni si cunoscuti aveau de gand sa participe. Era atractiv si pentru ca era primul concurs de alergare montana din ultimii ani din Carpatii Orientali; la prima editie si intr-un masiv foarte popular : Ceahlau.
Am plecat vineri si noaptea dinaintea concursului ne-am cazat la hotel Bradul, pentru o odihna mai buna. Ne-am luat tot vineri pachetele : un tricou, cateva pliante si niste prafuri anti-carcel. A doua zi devreme am plecat ca sa prindem sedinta tehnica, unde am aflat toate detaliile pe care trebuia sa le stim. Majoritatea pe care ii cunosteam participau la traseul lung; care era cam dublu distanta si urcare fata de cel scurt (~ 30 km si 2000m urcare). Startul s-a dat in Durau pe batai de toaca, iar atunci mi-a trecut si mie toata lipsa aparenta de energie pe care o simteam dimineata si ziua anterioara.
Lumea a plecat care mai de care mai rapid, insa pana la Fantanele sau chiar din Durau unii au revenit la un ritm sustenabil; eu pe urcare aici am mai fost intrecut, dar am si intrecut multi concurenti. De la Fantanele urma o portiune de coborare si drept si mi-am dat seama ca nu ma simt asa bine aici ca pe urcare. Vroiam sa-mi impun sa alerg cat mai mult pe vale si plat pentru ca pe urcare sigur nu puteam; dar nici pe coborat nu prea-mi venea tot timpul. Dupa o bucata de drum ne-am reintalnit cu cei de la traseul scurt care urcau la Duruitoarea direct, fara sa ocoleasca pe la Fantanele. Un imbold pishologic pentru ca toti mergeau mai incet, iar acum aveam iarasi multa lume de intrecut.
La Duruitoarea ma astepta Adrian dar si alti arbitrii si m-am rehidratat si am luat si rezerve de apa. Apoi a urmat un urcus lung dar poate cel mai frumos; portiune inca comuna cu cei de la traseul scurt asa ca era plin de oameni aici, iar eu inca ii intreceam pe toti. Ajuns sus in platou unde se vede schitul; ne-am despartit de cei de la traseul scurt. A urmat cea mai lunga portiune de traseu pe care am mers singur, fara sa vad alti concurenti; decat la distante foarte mari cand vedeam in vale. Pana la Stanilei am mers singur, apoi cat am stat la punctul de alimentare de acolo au mai aparut din urma alti doi concurenti. Am mers in apropiere pana in poiana Varatec si a Maicilor, apoi a urmat iar o urcare mai serioasa pe care o asteptam. Imi era mai simplu pe urcare, trebuia sa gandesc mai putin si sa stiu mai putina tehnica, dar pe plat si vale ca sa fortez sa alerg era mai neplacut.
Cand am ajuns la Dochia deja ploua, stiam de la punctele anterioare ca sunt aproximativ pe locul 20. Iar am stat mult la alimentare si am mancat cat am putut. A urmat o coborare abrupta pe Jgheabul cu Hotar, si o urcare pe o poteca ingusta pe Jgheabul lui Stere. La Cabana Meteo era deja grindina, si aproape ca mi-era frig; insa a trecut putin mai tarziu. Pe coborat am mai fost intrecut de 1 sau 2 concurenti maxim, reusind sa raman pe pozitia 22.
Concluzii : n-a fost atat de greu pe cat ma asteptam, si lipsa de chef si energie intiala au disparut la start. Am reusit sa ma motivez bine mai ales la inceput, dar sa-mi pastrez pozitia aproximativ si dupa. Premierea si concertul de dupa au fost faine, cunosteam o multime de oameni si ne-am simtit toti bine.

Clasamentul

Inregistrarea mea, din pacate cu multe bucati lipsa (pierdut semnaul nu stiu de ce). Mai complet; inregistrarea lui Lucian.


Mihai la inceput


Catalin si Lucian


grindina la cabana meteo


eu exact la finish


nea Mitica, cel mai batran concurent de 87 ani

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

