Iaşi Outdoors

Septembrie 24, 2011

Antrenamente in Crai

Impreună cu Lucian am decis să facem o ultimă tură în Carpați (inainte de expeditia Lenin 2011). Cumva trebuia să corelăm tura de munte cu un „shopping” în București. Varianta cea mai frumoasă era să mergem în Piatra Craiului. Cum ne-am decis cu cateva ore înainte de plecare ni s-a alăturat doar Monica, care după experiența din Maroc, și-a deschis apetitul pentru munte.

Am plecat din Iași cu multe lucruri nerezolvate dar cu un entuziasm mare. Ca de obicei am alergat după trenuri, dar după 2 schimburi (Siculeni, Brașov) am ajuns destul de repede, în 10 ore la poalele Pietrei Craiului, în Zărnești.
După ce cumpărăm de-ale gătitului (o oală) decidem traseul pentru următoarele 2 zile: Plaiul Foii – Șpirlea – Funduri – Grind – Ascuțit – Turnuri – Curmătura – Zărnești.

Traseu era total nou pentru Monica și parțial pentru mine, deci multe motive de bucurie. Doar Cătălin Crețu (ce cățăra în Bucegi) ne cam sperie și ne spune să avem grijă de furtună. Plecăm spre Plaiul Foii și după 3 minute prindem o ocazie ce ne scutește de 12 km de mers pe un drum pietruit.

From Piatra Craiului Iulie 2011

Ajunși în Plaiul Foii, ne speriem de mulțimea de oameni ce stau întinși cu burțile la soare, făcând grătare ori ascultând muzică din mașină. Totuși, cu cât înaintăm spre refugiul Șpirlea începem să vedem și oameni cu rucsaci în spate plimbându-se pe potecile marcate. După nici două ore de la plecarea din Plaiul Foii ajungem la refugiul Șpirlea, un refugiu aflat în condiții foarte bune. Suntem cam singurii în zonă și deja ne facem planuri de mâncat și de dormit pentru a ne odihni cât mai bine pentru urmatoarele zile. Și cum planurile de acasa nu se potrivesc cu cele de pe munte, încep să apară tot felul de situații imprevizibile. Apare un muntzoman din cap până în vârful bocancilor cu care intrăm în vorbă și începem a povesti despre echipamente în general. În urma lui apare un grup de tineri din București care vor să ajungă la cabana Garofița (3-4 ore). Obosiți și cam însetați, încep a deveni nervoși și nehotărâți în același timp, pentru noi fiind pe alocuri amuzanți. După delungi dezbateri (era deja seară plus ca nu mai aveau putere) se hotărăsc să rămână în refugiu. Locuri sunt destule, și 15 oameni încap doar că le lipsesc sacii de dormit și izoprene. Nu-i nimic, zicem noi, reușim cumva să ne înghesuim toți 7 in 3 saci de dormit. După ce le pregătim o supă caldă și ceva batoane proteice Nutrilite îi trimitem în refugiu să doarmă. Între timp aflăm că ar mai fi un grup pe munte care au o problemă: entorsă la gleznă. Îi reperăm mai tarziu prin niște semnale de lumină, iar în cateva minute suntem pregătiți pentru a merge spre ei. Galopăm pe întuneric pe pantele abrupte și marea ne este surpriza că ne întâlnim cu un grup de trei tineri fără nici o lumină în mijlocul pădurii. Drăguți fiind, le dăm o frontală și le explicăm să ne aștepte la refugiu, pentru a înapoia frontala. Înaintăm înspre grupul cu glezna sucită și după 30 de minute ajungem la ei. Îi ajutăm cu energizante, pastile de durere, apă și sprijin moral și împreună coborâm spre refugiu. Într-un târziu ajungem la refugiu pe la 12 noaptea iar de acolo ne despărțim, noi rămânând iar ei plecând încetișor spre Plaiul Foii. Ne-am bucurat mult căci am putut fi de folos, dar frontala nu am mai recuperat-o.
În refugiu, cei 5 (grupul plus Monica) dormeau liniștiți pe scândurile de la etaj, așa că decidem (Lucian și Paul) să dormim jos, fără saci ori izoprene. Noaptea fu destul de friguroasă pentru noi, dar reușim să mai închidem ochii din când în când.

Dimineața suntem treziți atât de ploaie dar și de cei 4 care vor să plece îndată spre Plaiul Foii. Pănâ la 11 mai moțăim asteptând să treacă ploaia, iar de la 12 am plecat spre traseul nostru, încărcați cu 14 litri de apă, pentru 2 zile. De la Șpirlea mergem pe sub perete vreo 3 ore bune, trecem de Marele Grohotiș, Cerdacul Stanciului și ajungem pe creastă. Creasta sudică a Pietrei Craiului este mai frumoasă și sălbatică, fiind impînzită de flori de colț ori capre negre. Deși plouă mocănește peisajul este unul splendid, plin de culoare și forme care mai decare mai spectaculoase. Din șaua Funduri se merge pe creastă până la refugiul Șaua Grind (2215 m). Suntem cam murați și uzi dar seara se înseninează și prindem un apus pe cinste iar ca bonus o familie de capre negre la câțiva metri de noi. După o masă serioasă adormim destul de repede cu gândul la a doua zi.

Dimineața plouă îngrozitor iar vântul suflă așa de tare căci cu greu deschidem ușa de la refugiu. Așteptăm iar la 11 dimineața plecăm pe un vânt destul de puternic dinspre S. Cu cât înaintăm cerul se deschide, devine mai senin, iar încetu cu încetu descoperim și alte grupe montante (Bucegii, Baiului, Leaota, Făgărași etc). Vremea devine splendidă, un soare puternic și un vânt rece face mersul pe munte numai bun. Ajungem la refugiul Ascuțit (2150 m), unde facem o pauza mai însemnată. Avem „onoarea” de a strânge 2 saci menajeri plini cu gunoaiele din jurul refugiului (și bonus un sac de gunoaie de la refugiul Șaua Grind). Traseul presupune partea cea mai dificilă a crestei, coborârea de la Turnuri la Curmătura. Dar nu ne pune probleme deosebite și în scurt timp ajungem la una din cele mai frumoase cabane, Curmătura. Aici întâlnim același peisaj deosebit, o cabană frumoasă, oameni de cinste și pe Sira (o cățea Saint Bernard foatre dragă tuturor). Petrecem ceva timp mâncând și admirând un peisaj extraordinar, după care fugim spre trenul de Brașov.

După 3 ore de coborât prin pădure plus asfalt ajungem în Zărnești cu destinația Brașov. Monica fuge la trenul de Iași iar noi așteptăm un accelerat de București, unde vom completa echipamentul montan lipsă.
Per total, o tură frumoasă, care ne-a reamintit de ce iubim Carpații, o tură solicitantă și imprevizibilă, un antrenament reușit pentru ceea ce urmează.

Traseul parcurs de noi, pe zile: zi1, zi2, zi3.

Lucian

1 comentariu »

1. felicitari aveti o viata cu adevarat minunata,important este sa simti ca traiesti!!