Iaşi Outdoors

Iulie 11, 2010

Mount Hamilton

Varful Mount Hamilton are o altitudine de 1329m, fiind cel mai inalt din zona Silicon Valley. Pe el s-a construit in anii 1870-1880 observatorul astronomic Lick, pentru care s-a construit in prealabil si Hamilton Road, un drum la care datorita conditiilor de transport de atunci s-a avut grija ca pantele sa nu fie prea mari, si sa se poata transporta echipamentul necesar observatorului cu cai. Cum nici eu nu am asa multi cai putere, m-am grabit sa ajung pe drumul asta celebru intre biciclistii din zona asta.

Ma trezesc deci sambata pe la 8:45, ceasul fiind pus sa sune mai devreme dar din greseala pentru p.m., mananc ceva in fuga si ma grabesc sa prind trenul de 9:25 pana in San Jose, ca sa scap de vreo 20 km prin civilizatie, ramand doar cu aproximativ 10 km. Prind destul de lejer, iar peste jumatate de ora sunt in San Jose, si pentru prima oara vad aici cladiri ceva mai inalte, si mai multe adunate, asta pentru ca sunt in centru, iar intr-un kilometru maxim scap de peisajul asta. Doua din turnuri sunt sediul Adobe.

From Mt Hamilton


adobe


pe acolo trebuie sa urc

Ce am uitat sa zic e ca am ales pentru urcare un traseu diferit de cel clasic. Clasic se urmareste Hamilton Road dar mie-mi parea mai scurt pe harta sa urc pe Quimby Road, care traverseaza insa mai direct alt lant de munti si apoi coboara mai mult. Problema nu e ca urca, asta-mi doream, insa panta ajunge destul de rapid sa fie prea mare. Depaseste 13%, 16, .. ajunge la 20 in unele curbe stranse. Sunt nevoit sa opresc de multe ori. Din marginea drumului o iau la fuga continuu zeci de veverite, intr-un loc sunt adunate asa multe ca mi se face frica de ele🙂. De la 600 si ceva m incep sa cobor si dupa putini km intru in Hamilton Road.


cate veverite sunt?😛


silicon valley


mt Hamilton – putin in dreapta

De aici cobor in continuare putin, si incep sa urc mult mai usor. O tine usor mult timp, prind un biciclist din urma cu greu si raman in trena lui pana cand ma opresc iar pentru o pauza, desi panta nu era prea mare, oboseala se acumulase😛. Eram la 300 metri sub varf si asta a fost singura oprire. Pe urma ajung usor sus, si ma orientez rapid spre punctul turistic.


condor, specie pe cale de disparitie


cand ajung la 3 metri de el isi ia zboru

La observator stau destul de mult sa ascult niste explicatii, un tur gratuit ce are loc la fiecare 15 minute, apoi sa citesc parte din afisele de pe pereti. Intru in vorba cu un biciclist la intrare, apoi ma duc in slapi spre alta cladire din complex unde observ ca nu mai am camera foto. Ma intorc grabit si o gasesc bucuros la biciclistul cu care vorbisem, o uitasem la intrare.


cocalar

Dupa ce-mi dau drumul la vale nu mai opresc decat pentru niste filmulete, sau nici pentru alea🙂. Partea pe care n-o vazusem din drum la urcare imi place mult, fiind mai deschisa, si-mi aminteste de coborarea de pe pasul Nigra din Italia. Intru bine in oras, in dreptul unei sosele lungi care duce fix la gara, si mai opresc doar la un restaurant vietnamez pentru o experienta culinara😛.

Per total am parcurs cam 85 km, am urcat doar aproximativ 1700 m, si s-a simtit ca a fost mai usor ca weekend-ul trecut. Incep sa ma satur de privelistea secetoasa a dealurilor/muntilor de aici, si caldura cu soare continuu insa pentru un traseu pe saptamana nu e grav si inca mai am 2-3 ture planificate in zone din imprejurimi.
Traseu urcare + coborare

4 comentarii »

  1. Aia ce e, zama de salata ?
    Dude, n-ai spus ce s-a facut de 4 Iulie, cum au sarbatorit baietii.

    A, si cat despre zone desertice, venind cu masina de la SF la San Jose am trecut prin paduri de pini, mult mai umede si umbroase.

    Iar zgarie-nori adevarati nu o sa vezi aici, falia aia nu le lasa sa se inalte.

    Comentariu de Mihai Diac — Iulie 12, 2010 @ 11:45 pm

  2. Aia e un fel de supa in care ai paste si carne de pui, doar ca n-am primit lingura si am luat cu furculita din supa, lichidu l-am lasat acolo, cred ca asa trebuia, ca asa faceau si altii.

    De 4 iulie eu am fost la Pacific weekendu trecut, 2 colegii de apartament au mers la artificii in San Francisco dar a fost ceata si cica era greu sa parchezi in apropiere.

    Nu cred ca intre SF si San Jose e prea multa umezeala, adica pe langa San Francisco, San Jose, Mountain View si Palo Alto pe unde am fost n-am vazut natural iarba asa verde, in schimb e mai putina iarba si nu e senzatia ca ar fi secetos. Cred ca daca n-ar uda lumea, si ar lasa natural, ar fi galben si pe aici. Si mi-a zis acuma cineva ca e verde aprilie si mai cat ploua, apoi se face galben tot ca nu mai ploua deloc😀. Oricum nu e greu de mers cu bicla ca si climat, doar asa psihologic si in poze mi-as dori mai mult verde.

    Eu cautam cladiri cu mai mult de 2-3 etaje, nu neaparat zgarie-nori, in Mountain View cred ca le numeri pe degete pe alea cu mai mult de 3 etaje😀

    Comentariu de pauldiac — Iulie 12, 2010 @ 11:54 pm

  3. […] primul traseu cu bicla, pana la ocean, link * primul munte urcat, link * pedaland pe Golden Gate Bridge, link * lake Tahoe impreuna cu un prieten, link * mount Diablo in […]

    Pingback de California « Blogul grupei 3B – NECENZURAT — August 4, 2010 @ 7:45 pm

  4. […] Ocean Mount Hamilton San Francisco Skyline Lake Tahoe PenVelo ride Mount […]

    Pingback de California « Iaşi Outdoors — Septembrie 30, 2010 @ 6:43 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

