Iaşi Outdoors

Iulie 5, 2010

Pacific Ocean

Pentru cei care nu stiu pentru o perioada de 3 luni m-am mutat in California, San Francisco sau mai exact orasul Mountain View. Am venit aici ca sa lucrez, in schimb n-as putea sa stau weekendurile in casa mai ales ca sunt multe lucruri de vazut, sper ca pana acum e doar inceputul inceputului.
A trecut doar o saptamana de cand am ajuns dar mi-am luat inima in dinti si mi-am cumparat o bicicleta. Am mers vreo 4 mile si 5-6 magazine, neajunsul fiind ca preturile sunt destul de ridicate, cursiere incep pe la 500 si ajung usor la 10 mii $. Alea mai serioase nu coboara sub 1500$. Da fara nu puteam asa ca am luat un Scott Speedster S40 pe care impreuna cu pedale si antifurt si taxe am platit 835$. Arata bine si sper sa-l vand usor la plecare cu 2/3-3/4 din cat am dat pe el.

From California stuff

Bicicleta fiind cumparata deja de o zi trebuia testata serios. Suna bine sa merg pana la ocean, hartile ziceau ca ar lua cam 30 mile, adica 45 km, asa ca pe la 9 dimineata am plecat. Renunt la ideea de a-mi lua SPD-urile, pentru ca sa nu mai schimb pedalele, ceea ce nu am regretat prea mult doar ca printre ceilalti biciclisti ma simteam ciudat.

From Pacific Ocean

Ma incurc putin la iesirea din oras, desi in directia asta ar fi mult mai putin ca sa iesi afara fata de oricare alta, ceva in genul 5 km. Dupa ce ies peisajul nu arata pustiu, sunt case risipite prin paduri de foioase, veverite si iepuri mai trec din cand in cand soseaua. Mi se pare frumos si usor pana cand intru brusc in urcare, o catarare cat se poate de serioasa lunga de vreo 10 km si inalta de aproximativ 500 m. Bucati de 13%, chiar 16% cred maxim, sunt la tot pasul, si nu se urca continuu. Nu prea sunt serpentine mari, drumul serpuieste insa continuu. Intalnesc multi alti biciclisti care coboara, si ajung sus obosit. De acolo o bucata e oarecum plat, si incepe usor sa coboare. Nu ma orientez usor. Apare un fel de fazan mare pe sosea, care-si ia zborul cum il vad. Cobor pe langa o ferma / herghelie ceva cu un lac, cobor mai jos si intru iar in padure, care disparuse cumva pe portiunea cea mai intalta. Intalnesc un grup de vreo 20 bicicisti imbracati simiar, cred ca un antrenament intr-o echipa mai serioasa. Apoi imediat ma opresc cand in stanga drumului apar niste arbori sequoia, specie care o vad pentru prima data si de care sunt cu adevarat impresionat. Sunt cativa de dimensiune mai mare, insa nu pare un loc special si cred ca recordurile pot ajunge mult mai departe. Ca specie copacii astia cica sunt cele mai mari fiinte de pe pamant (wikipedia).

De aici intru pe drumuri tot mai „principale” si mai circulate. Portiunea de plat e ceva mai mare decat m-am asteptat, si ajung in San Gregorio si apoi sa vad si oceanul doar dupa 53 km de la plecare, unde estimasem cam 45 km. Plaja nu ma impresioneaza atat de mult, sunt valuri insa destul de mari si stanci interesante in departare, aici unde ajung eu e insa la varsarea unui rau. E multa lume, dar nimeni in apa. Intru si eu doar cu picioarele, si e rece. Nu stiu daca era interzis dar oricum nu ma atrage atat de mult acum incat sa intru. Fac niste poze si incep sa ma intorc. Opresc la magazinul din San Gregorio unde sunt adunati foarte multi biciclisti de toate felurile, imi iau ceva de mancare si stau putin si la mini-concertul din magazin. Eram singurul in sandale, toti ceilalti cu papuci speciali. Plec apoi cu vantul din spate si pana la pante mai serioase merg bine.

La intors ma uit pe traseul inregistrat pe GPS la venit si ma orientez mai usor, locurile pe care le-am vazut si retinut trec rapid pana la un moment dat cand mi se termina apa, si caldura de pe la 2-3 dupa-amiaza ma cam loveste brusc. Moment nasol, care insa se intampla destul de aproape de varful catararii, care cu multa chinuiala o dau gata. La vale imi trece oarecum si de sete pe care o potolesc abia in oras la prima alimentara. Aici toate sucurile si mancarea au gust ciudat, dar nu e cazul sa ma plang de nimic. 100 km aproape fix, cu 1.25 litri de apa si un singur sandwich in San Gregorio ma fac sa beau si sa mananc instant. Acasa dorm vreo 3 ore de recuperare.

Am inregistrat si traseul, am deja destul de multe gadget-uri, pe bicla doar am deja doua plus iphone, camera, vechiul telefon, tot felul de tehnologii se invart in zona, vorba aia, silicon valley iar eu intru in rolul asta cumva.
Per total tura a fost mai grea decat ma asteptam, pantele de peste 13% m-au obosit mult si am avut prea putina apa cu mine. Aici sunt impresionat de diferentele care sunt la speciile de plante, animale, relief. Foarte multi bicicisti, nu doar in oras cum vazusem in Italia, ci peste tot, si si in echipe mari de 15-20.
Sper sa urmeze trasee tot mai multe si mai frumoase, dar vreau sa nu ma orientez doar pe asta in putinul timp liber pe care-l am aici. Ar fi totusi si din punctul asta de vedere niste trasee care nu trebuie ratate, si de-aia am investit mai mult si in bicicleta si sper sa-mi folosesc investitia. Pe curand.

12 comentarii »

  1. Foarte fain…

    Mult succes si asteptam alte povestiri si poze!

    Comentariu de felicia — Iulie 5, 2010 @ 8:55 am

  2. Foarte tare! Chiar vroiam sa te intreb cum a fost … Sper sa poti sa descrii cu cel putin la fel de multe detalii si restul turelor.

    Comentariu de narcis — Iulie 5, 2010 @ 10:35 am

  3. Am inregistrat si traseul, am deja destul de multe gadget-uri, pe bicla doar am deja doua plus iphone, (…)
    Sper ca l-ai primit cadou

    Comentariu de VeVe — Iulie 5, 2010 @ 12:44 pm

  4. Da, l-am primit de la firma ca si laptopul, dar trebuie sa le returnez la plecare😛

    Comentariu de pauldiac — Iulie 5, 2010 @ 7:00 pm

  5. Da, frumoasa tura. Si pozele cu bicla sunt reusite. Asta e o dovada in plus ca lupul schimba bicla da naravul ba.

    Spor in continuare si mai tine-ne la curent.

    Comentariu de Titus — Iulie 6, 2010 @ 12:43 pm

  6. Titus, in sfarsit aud ceva si de la tine. In ultima vreme mi se pare ca esti super-infundat, si baietii zic la fel. Cum sa-i dai bicla lui TVA?..

    Comentariu de pauldiac — Iulie 6, 2010 @ 7:10 pm

  7. Sa inteleg ca se da aprobare ca as fi un super bazat?
    Mie asa imi da pe hartie, la concluzia asta am ajuns.

    Comentariu de sica — Iulie 6, 2010 @ 7:58 pm

  8. Adrian dar esti off-topic total, asta pe langa faptu ca ai gresit total concluzia (desi e in directia buna :)) )

    Comentariu de pauldiac — Iulie 6, 2010 @ 8:00 pm

  9. […] primul traseu cu bicla, pana la ocean, link * primul munte urcat, link * pedaland pe Golden Gate Bridge, link * lake Tahoe impreuna cu un […]

    Pingback de California « Blogul grupei 3B – NECENZURAT — August 4, 2010 @ 7:45 pm

  10. […] Pacific Ocean Mount Hamilton San Francisco Skyline Lake Tahoe PenVelo ride Mount Diablo […]

    Pingback de California « Iaşi Outdoors — Septembrie 30, 2010 @ 6:43 pm

  11. […] povestit tot aici pe blog despte zone ‘exotice’ cum ar fi Yosemite, tura de bilca pe la Oceanul Pacific, si Death Valley. Sper cat timp stau aici sa fac ture in locurile astea si altele noi, fiind foarte […]

    Pingback de Old la Honda « Iaşi Outdoors — Noiembrie 16, 2011 @ 7:44 am

  12. […] am coborat la vale pana la ocean. Bucata asta am facut-o exact asa si in 2010, cand am facut prima tura pe atunci cu cealalta cursiera. E frumos, la sfarsit e o distanta destul […]

    Pingback de Costal Clasic « Iaşi Outdoors — Noiembrie 22, 2011 @ 9:36 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

