Iaşi Outdoors

Aprilie 30, 2010

Palade si Mendola

Fiind in ultimele zile de trasee imi aleg zone tot mai aproape de Merano si trasee din ce in ce mai scurte. Fie datorita pantelor mai abrupte pe care le-am incercat fie a oboselii acumulate ma simt tot mai prost pe catarari si nu numai. Uneori cand ma uit pe harti sau la bicicleta imi vine tot sa pedalez ca sa folosesc la maxim putinul timp ramas, trasee nefacute sunt inca mult, dar sunt si momente in care ma simt satul complet de trasee, si mai ales pante.

Ieri am vrut sa fac Merano – Bolzano dus intors nu prin vale si plat ci prin cele doua lanturi muntoase ce sunt de-a lungul vaii. La dus prin pasul Palade si Mendola, lantul din partea sudica, pe cea nordica nu avea sens sa urc, urcarea spre Merano 2000 fiind deja facuta in prima zi. Plec tarziu pe la 10 jumate, deja ma orientez usor spre iesirea in directia buna, si dupa cativa kilometri incep urcarea pasului Palade care are o panta medie lejera dar o lungime mare de 17 km.

From Italia zi 13

De sus se coboara destul de abrupt cateva sute de metri altitudine pana in localitatea Fondo, de unde incepe urcarea pe partea mult mai usoara a pasului Mendola. Nu e lung, nici abrupt, si ajung cu energie sus unde mananc si iau apa. Dupa cum vazusem pe harti in apropierea pasului pot face dreapta pentru a urca la Penegal, un punc de obsrevatie. Dupa cum imi imaginam, desi drumul e asfaltat panta e foarte abrupta, ma chinui si cu greu si multe pauze ajung sus unde ma odihnesc mai mult timp. De acolo cobor rapid inapoi in pas, apoi pana spre Bolzano prin frumoasele serpentine ce sunt de partea asta a Mendolei. Aici cred ca am vazut cei mai mult ciclisti, cateva zeci cu cursiere care urcau, cei mai multi separat.


abrupt spre Penegal


Bolzano


serpentine de partea cealalta a Mendolei


serpentinele care le vedeam de sus

Trec coborand prin mai multe localitati, si ajung in destinatia Terlano de unde aveam doua posibilitati, sa urc si Meltina, sau sa ma intorc in Bolzano pe 18 km de pista pe plat. Aleg a varianta a doua desi mai era destul timp de lumina, dar eram prea obosit. Meltina e o catarare destul de abrupta si cred ca am facut mai bine asa. Restul zilei m-am odihnit. Nu am reusit sa fac deci decat jumate practic din ce-mi propusesem.

Statisticile deja arata clar o scadere a lungimii traselor (momentan la 99 km), si asa va fi si in continuare.

5 comentarii »

  1. No misto drace, noi te asteptam cu drag acasa, chiar asa penalutz cum vad ca ai ajuns😛

    Sunt curios ce timp o sa scoti pe Bucium dupa o sapt de odihna ;;).

    Comentariu de Mihai Diac — Mai 1, 2010 @ 11:05 am

  2. Ma gandesc si eu la faza cu recordu pe Bucium, dar nu ma astept neaparat la ceva spectaculos. Desi aici pantele de 5.5% cum e media pe bucium sunt considerate plat😀.

    Comentariu de pauldiac — Mai 1, 2010 @ 11:47 am

  3. ba ce bazon, cred ca o sa ii dai cu 30 la ora pe bucium, cu niste jet-pack`uri in spate :))

    Comentariu de sica — Mai 1, 2010 @ 5:34 pm

  4. […] doi mendola meltina juval Possibly related posts: (automatically generated)Ne-am MutatSymphonieAtentie!! E […]

    Pingback de Vacanta in aprilie « Blogul grupei 3B – NECENZURAT — Mai 5, 2010 @ 11:50 am

  5. Am fost azi pe Bucium, nu am scos foarte prost dar nimic surprinzator. Sunt la distanta mare (> 50 secunde) de recordu de anu trecut.

    Comentariu de pauldiac — Mai 6, 2010 @ 9:51 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

