Iaşi Outdoors

Aprilie 30, 2010

Dolomiti tur doi

Dupa inca o zi pauza, pe 28 aprilie (ziua 12 de cand am plecat acasa) a fost un traseu deosebit iarasi in Dolomiti. Pana acum am mai facut alte doua trasee, deci sunt in urma cu postatul. Pentru ieri initial aveam planuri mai mici dar dupa ce am auzit de Tre Cime di Lavaredo si alte puncte interesante in zona n-am putut sa nu planific asa: Dobbiaco – Misurina – Tre Cime di Lavaredo – Cortina d’Ampezzo – Val Badia – Chiusa, pe traseu asta fiind doua pasuri de 1800 aprox si cam 3-4 de peste 2000. Am plecat dimineata cu primul tren, dar nu eram foarte obosit ci entuziasmat de traseu ce urma. Cam 3 ore pe tren, de la 6 la 9 dimineata, unde am mai intalnit un ciclist care din San Candido vrea sa mearga 600 km pana in Viena in 3 zile, fiind la varsta a doua si cu bagaje pe bicicleta, deci destul de mult. Cand cobor in sfarsit din tren ma pocneste frigul, imi pun rapid colantii lungi de la Lucian la loc si incep sa pedalez. Dobbiaco pare orientat spre turism, sunt doar hoteluri din ce am vazut si e frumos. Ma pierd iar pe pista ciclabila si ma intorc la sosea de unde incep sa urc lin dar din start. E frumos, dimineta, roua se evapora la razele soarelui, apar lacuri etc.

From Italia 2010 zi 12


roua

Inainte de Misurina incep sa urc mai brusc, intrec un ciclist cu foarte multe bagaje care mergea incet, ajung la intersecta care duce spre refugiul Auronzo pana unde e asfaltat, o ocolire de la traseu dar care era in plan asa ca incep urc acolo. Dupa cum se vede profilul prima parte e foarte abrupta, ma chinui si cu pauze reusesc cumva sa merg. Nu se impune insa in general cu raportul meu asa ceva. Ajung pe portiunea de plat, acolo e si mai frumos, un lac inghetat, apoi incep urcarea cea serioasa dar in cativa zeci de metrii apare zapada pe toata soseaua. Erau ceva marcaje gen inchis dinainte dar asta a fost singurul pe care l-am asculat, spre deosebire de altii .. a se vedea in poze.


unii sar gardu

Cobor rapid in Misurina, trec pe la un magazin, de acolo se mai coboara putin si apoi incepe urcarea spre primul pas, Tre Croci 1805 pe care il urc in ritm bun si fara sa apara oboseala. Cobor apoi printr-un peisaj fain spre Cortina d’Ampezzo o statiune celebra. Nici nu ies bine din localitate si incep sa urc, ruperea setului, pasul Falzarego si concomitent Valparola, din directia asta pasurile sunt in continuare. Ma simt deja obosit si sunt nevoit sa opresc. Mai fac poze, mai observ alti ciclisti care coboara, etc. Sus e ca un fel de mini-statiune in jurul unei intersectii. In dreapta la inca 100 altitudine de urcat e Valparola, pana acolo mai opresc insa sa pozez doua marmote care stateau la soare si care cand ma vad imi dau niste ciocolata. Sus iar opresc, apoi dupa putin coborat iar pauza, nu ma pot abtine de la facut fotografii. Acolo si manac ceva, dupa care cobor in Val Badia rapid, pe coborat mai sperii niste marmote.

Aici urc cale de cateva localitati in valea principala dupa care in Corvara fac dreapta pentru pasul Gardena care avea sa fie ultima urcare pana in destinatia finala Chiusa, de unde aveam plan sa iau trenul. Ma gandisem insa tot drumul ca daca am timp si energie la coborat din pasul asta sa mai urc si pe Sella, cel mai inalt pas din Dolomiti daca nu gresesc, care e insa doar cu un metru mai inalt ca Prodoi-ul care-l facusem cu doua zile inainte. Socoteala de acasa insa, nu se potriveste, si dupa cum deja trebuia sa ma obosinuiesc pasul Gardena e inchis. Ma mir pentru ca nu e atat de inalt, dar presupun ca celor din regiune le ajung cate pasuri sunt in apropiere oricum🙂. Gandesc rapid cum sa fac, am mai multe variante dintre care aleg sa fac totusi inca un pas mai mic, Campolongo 1875. Surprinzator in ce fel se schimba ritmul si nivelul de confort psihologic la care esti cand stii ca nu mai ai atat de mult de mers, iar eu fac pasul in ritm foarte bun. De acolo pana in Brunico sunt cam 40 km de vale continua asa ca pe distanta asta chiar fac o medie de peste 40 km/h cu putin. Spre sfarsit trec prin cateva tuneluri lungi, adun in spatele meu mai multe autobuze care nu ma puteau intrece asa ca ii dau prin tunel unele bucati cu 50-60 km/h.

Cand ajung la soseaua mare ma gandesc sa pedalez pana la cealalta vale pe care coborasem din Giovo, unde vream sa opresc in prima localitate in care sa iau tren, in schim n-am nimerit si am mers cam mult, pana in Bressanone, pe unde mai trecusem cu cateva zile inainte. Dar fiind tot vale, nu mi-a parut rau, am mers lejer. In final de acolo am luat trenul, destinatia asta a fost foarte aproape de cea din planul initial insa traseul diferit complet in a doua jumatate.

Traseul a fost in final de 158 km si de urcat 2600 m.

3 comentarii »

  1. […] dolomiti doi mendola meltina juval Possibly related posts: (automatically generated)Ne-am MutatSymphonieAtentie!! E FUNNY!!!! […]

    Pingback de Vacanta in aprilie « Blogul grupei 3B – NECENZURAT — Mai 5, 2010 @ 11:50 am

  2. Salut!

    S/ar puitea sa ajung in Dolomiti de pe 18 iulie…
    Am MTB si nevel mediu de pregatire fizica… am pe unde umbla pe acolo?
    Sunt harti, trasee?

    Multam!

    Comentariu de felicia — Iulie 9, 2010 @ 3:31 pm

  3. Sunt harti, sigur sunt trasee frumoase si de MTB. Eu am cumparat o harta cu soselele dintr-un satuc mic, de la centru de informare turistica, si astea cred ca sunt prezente in orice localitate. Ca traseu pe sosea cel mai frumos a fost la Tre Cime di Lavaredo, eventual cu urcare pana la refugiul Auronzo: http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Tre-Cime-di-Lavaredo&qryMountainID=3753, doar ca e foarte abrupt iar cand am fost eu era zapada. Dar chiar si fara protiunea abrupta de la urma, peisajult era fenomenal😀. Spor la pedalat, si vreme buna!

    Comentariu de pauldiac — Iulie 9, 2010 @ 6:04 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

